De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt..

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 April 2012 | Nederland, Amsterdam

De tijd vliegt..

Het is niet te geloven hoe snel de tijd nu gaat. Ik keek op mijn waarbenjij en zag dat ik over 39 dagen al terug kom, ik dacht dat klopt niet hoor! Maar het is inderdaad zo.
Ik vind het super leuk om te lezen dat jullie mij nog steeds volgen!! Heel erg bedankt hiervoor, het is leuk om de reacties te lezen!

Nou ik heb al een tijdje niets van mij laten horen maar heb 'n drukke stage week gehad en erna 'n weekje dat pap, mam, Paul en Guus ons kwamen bezoeken!
Omdat ik ga proberen de afgelopen twee weken te vertellen zal ik het niet zo uitgebreid maken en niet alles vertellen. Kan ik jullie nog wat nieuws vertellen als ik thuis kom, haha!
De vorige keer toen ik mijn verhaaltje vertelde zou ik de vrijdag atelier moeten uitvoeren met de drie andere stagiaires. Dit is voor de leerlingen altijd erg leuk zoiets maar zelf vind ik het maar behoorlijk veel geregel. Je hebt leerlingen uit allerlei klassen en je merkt dat zij je weer gaan uitproberen enzovoorts. Ik kreeg zelfs de opmerking van 'n kind mee dat tegen een ander kind zei; Psst...do not make fun off her! En later kreeg ik van 'n juf te horen dat de leerlingen vonden dat ik een strenge juf was...

Toen was het tijd voor het weekend. Een weekend waarin we genoten hebben van onze vrije tijd en niet veel bijzonders hebben gedaan. Wel hebben we zaterdag morgen nog een wasserette gevonden, heerlijk! Samen hebben we alle handdoeken en ondergoed erin gepropt en de mevrouw van de wasserette heeft ons vriendelijk geholpen. Helaas wordt alles op 60 graden gewassen dus we kunnen onze kleren helaas nog steeds alleen op de hand wassen. Maar de rest wordt wel goed gewassen!
De week erna hebben we gewoon stage gehad maar wel met veel extra dingen. Dinsdag hadden we 's avonds rapportavond. Heel apart om dat hier te zien, echt helemaal anders dan in Nederland. Rapportavond start om 17.00 uur. De ouders die graag een gesprek willen komen naar school toe zonder afspraak en wie het eerste in de rij staat is aan de beurt. Dit doen ze omdat er met de Antilianen geen tijdsafspraken te maken zijn. Ze komen altijd te laat. Ze krijgen dan ook pas het rapport van hun kind in te zien. Het is ook de bedoeling dat de leerling zelf mee komt naar het gesprek. Als ze niet naar deze avond komen kunnen ze het rapport op 'n ander moment nog afhalen. Maar ze hebben dit jaar meegemaakt dat er een rapport van de eerste keer (rond december) nog niet eens is opgehaald of bekeken door ouders. Ook de gesprekken gaan er heel anders aan toe. Vooral omdat de ouders ook vaak Engels spreken worden ze voornamelijk in het Engels gevoerd. Een hele ervaring om dit mee te mogen maken.
's Woensdags gingen we naar de kerk met de hele school alvast ter voorbereiding op Pasen, het bespreken van het vasten. Ter voorbereiding hierop hebben we liedjes geoefend op school en dus uit volle borst meegezongen in de kerk. Na deze dag hadden we ook nog een vergadering en mochten we meedenken over de plannen die ze volgend jaar gaan behandelen. Hiervoor hebben we een actieplan uit moeten werken in groepjes. Ik zat met teacher Natasha, zij geeft de Engelse lessen op school, echt 'n super lieve vrouw.
Deze week gingen we donderdag naar stage, dit hadden we geruild in overleg met de directrice zodat we vrijdags mijn ouders en broers konden ophalen op 't vliegveld. Na deze stagedag sprak ik mijn moeder nog op skype, wij hadden niets verteld over het ruilen, en gezegd dat we die vrijdag gewoon na stage moesten en ons erna wel zouden zien. We hebben behoorlijk moeten liegen die dag op skype!
Vrijdag was ik ontzettend vroeg uit de veren, was zo zenuwachtig om m'n ouders en broers weer te zien. We zijn naar de supermarkt gereden om ze alvast een overlevingspakketje aan te bieden voor de eerste dag en toen richting Maho beach gereden om het vliegtuig te zien landen. Er rende steeds een Amerikaanse toerist op en neer en zei steeds als hij weer langs kwam; KLM is here in 5 minutes. Je kunt de piloten en de toren met elkaar horen communiceren in het strandtentje. Maar het waren lange vijf minuten steeds. Na lang wachten (wij waren ook te vroeg en zij hadden ietsje vertraging) kwamen ze aan met het super grote vliegtuig van KLM (dubbeldekker) en hier hebben we een filmpje van gemaakt! Toen zijn we terug naar de auto gelopen en zijn we richting het vliegveld gereden. Toen pas had ik het besef dat ze echt kwamen!!
We hebben maar eventjes moeten wachten en toen kwam Guus als eerste door de deur, zo gek om ze weer te zien! Paul en Guus wisten van onze verrassing maar pap en mam niet, we hebben ze echt kunnen verrassen! Heerlijk om ze weer te zien. De villa waar ze een week in verbleven was echt prachtig en had een heerlijk zwembad!
De afgelopen week hebben we dan ook samen doorgebracht en hebben we ze van alles kunnen laten zien op dit mooie eiland. We zijn met ze naar mooie strandjes gereden en lekker bij gekletst. Wij hadden wel gewoon stage op maandag, dinsdag en woensdag maar hierna waren we snel weer bij de villa.
Woensdag zijn we na stage meteen met onze tassen vol spullen naar m'n family gegaan. Daar hebben we lekker geploenst en erna heeft Guus voor 'n overheerlijke BBQ gezorgd! 's Avonds met Yamie, Lisanne, Paul en Guus op stap geweest naar Bliss. Volgens mij ben ik de enige die deze avond nog kan navertellen. Dat was donderdags wel te merken, haha! Lisanne bleef thuis met haar kater, Paul lag om 13.00 uur nog steeds in bed, Yamie sliep de hele dag op haar ligbedje in de zon en Guus was geen stuiterballetje. Wat 'n avond/nacht! Zo raar als je dan het bed inkruipt om 5.00 uur en je beseft dat ze in Nederland alweer bijna een morgen erop hebben zitten. De week was echt heerlijk en is voorbij gevlogen. Helaas bleven ze maar 'n week en moesten we vrijdag weer afscheid nemen. We hebben afscheid genomen op het vliegveld en erna naar Maho beach gereden om ze daar echt uit te zwaaien. Paul heeft ons zien zwaaien vanuit het vliegtuig, geweldig!
Nu hebben we een lang paasweekend (van vrijdag t/m maandag). We zijn vandaag weer naar Mullet bay gegaan en hebben heerlijk genoten. Morgen gaan we eerste paasdag vieren op het strand bij Karakter.

PS. Ook hier wordt het lente. En dat betekent dat het nog warmer aan het worden is. En dat is te merken... Dacht dat jullie dit zeker eventjes wilde weten, haha!

Helaas geen foto's erbij deze keer want pap en mam hebben m'n fototoestel per ongeluk mee naar huis genomen, haha! Probeer ze er de volgende keer bij te voegen.

Fijn paasweekend en veel liefs!


  • 08 April 2012 - 06:50

    Thei En Nel:

    hoi yvonne
    ik las net je mail.
    geweldig dat je eigen fam. dit allemaal een week mee mocht maken.
    yvonne geniet van je dagen en fijne paasdagen in dit mooie land.
    groetjes thei en nel.

  • 08 April 2012 - 07:54

    Arlette:

    Yvonne, als ik dit verhaal zo lees ben je volop aan het genieten!! Super dat je Frits, Monique, Paul en Guus ook alles in het echt hebt kunnen laten zien. Kun je nog beter al je ervaringen en indrukken delen ;)

    En dat leerlingen je streng vinden is juist alleen maar goed!! Blijf genieten meid!
    Liefs

  • 08 April 2012 - 09:07

    Peter Hennie & Kids:

    Hallo Yvonne!
    Alweer een mooi verhaal gelezen, fijn dat jullie het samen leuk hebben gehad. Geniet er nog maar van!
    We zullen je verder volgen, en een zalige pasen gewenst!
    Groetjes, Peter Hennie Tom Suzan en Anouk.

  • 08 April 2012 - 09:56

    Toos:

    Hoi Yvonne
    Lekker he dat ze gekomen zijn, geniet er nog lekker van en denk een beetje aan ons, het is koud winterjas nog steeds niet in de kast.
    groetjes ook van de boy's

  • 08 April 2012 - 11:37

    Monique:

    Hallo dochter
    Nu sta ik zelfs in een reisverslag,geweldig!
    Bedankt voor de afgelopen week,het was voor ons onvergetelijk.Bij jouw verhalen horen nu mijn indrukken van het eiland geweldig.mam

  • 08 April 2012 - 15:58

    Riet En Cas:

    Hallo Yvonne,
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo l fijn hebben gehad.
    Kun je wat zon naar hier sturen het is hier koud.
    Geniet nog van de paasdagen.
    Groetjes

  • 08 April 2012 - 16:28

    Josien En FRans:

    Hoi Yvonne,wat leuk dat jullie een fijne week hadden samen.Mam heeft me nog gebeld om te vertellen hoe geweldig t is geweest.En de tijd vliegt voorbij,voor je t weet ben je weer in dit brrr koude kikkerlandje.Gek weer hier hoor.We hebben vandaag paaseitjes verstopt voor Isa en Finn met de dikke winterjas aan.Om te vergelijken vorig jaar pasen hadden we de korte rok aan en was t 26 gr nu op dit moment 8 gr.vandaag was Isa ook jarig 1 jaar geworden.Verder wensen we jullie nog een fijne tijd en geniet!!! groetjes

  • 08 April 2012 - 16:53

    Jan En Paula:

    hoi yvonne
    wat leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad.Zijn nu met je pa en ma aan het paasbrunchen en de fotoos en het filmpje aan het bekijken.Nog een fijne tijd en tot over een paar weken.
    groetjes paula en Jan

  • 08 April 2012 - 18:23

    Jennifer:

    Fijn om te horen dat je zo'n leuke week heb gehad met je broers en ouders. En inderdaad, de tijd vliegt, dus geniet nog van alle dagen dat je daar bent!

  • 09 April 2012 - 14:33

    Brigitte:

    Ha Von,

    Wat zijn ze bruin geworden he, moest ze eerst nog even zoeken bij oma in de huiskamer, ben maar op de witte tanden afgegaan. Ben met mam over de natte paasmarkt gelopen, erg gezellig maar vooral voor haar veel te koud na zo'n warm bad op St. Maarten. Geniet nog maar lekker, over 38 dagen is het hier misschien toch ook wel weer wat warmer. Groetjes,

  • 09 April 2012 - 15:13

    Femke:

    Hej Yvonne!

    Fijn datse het zoe naor dien zin hees doar! Geniet der nog maar lekkr van, veurdatse ut wets bisse namelijk alweer in Baolder..

    X Femke

  • 09 April 2012 - 17:48

    Anneke Van Lier:

    Ha Yvonne,

    Zo te lezen hebben jullie een gezellige week achter de rug met jullie gezin.
    En wat die 39 dagen betreft, geniet er maar lekker van, voor je het weet is je avontuur alweer voorbij. Na een paar heerlijke dagen, zelfs zon op mijn verjaardag, nu helaas weer regen, maar goed, dan groeit alles weer goed (wat een verstandige praat...) en stuur maar wat zon deze kant op!
    Nou geniet er nog lekker van!

    Groetjes Anneke

  • 11 April 2012 - 09:54

    Anton:

    Zoals je schrijft: "de tijd vliegt!". Dat is natuurlijk een goed teken en dat blijkt ook uit je enthousiaste verhalen. Fijn om te lezen dat het werken op de stage en met de kinderen goed verloopt. Ik denk dat je er veel mooie herinneringen aan over gaat houden. Ik wens jou (en de anderen natuurlijk) nog een heel goed verblijf toe, geniet nog van werk en plezier en blijf gezond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 16379

Voorgaande reizen:

22 Februari 2012 - 17 Mei 2012

Sint Maarten 2012

Landen bezocht: