Pasen vieren op Sint Maarten.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu Pasen vieren op Sint Maarten.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

Pasen vieren op Sint Maarten..

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Pasen vieren op Sint Maarten..
Eerste paasdag! Toch wel vreemd om hier te zijn, voor ons leek het een normale zondag. Yamie had voor lekkere chocolade eitjes gezorgd bij het ontbijt. Yumm...
We hebben gekozen om vandaag naar Karakter te gaan. Omdat het natuurlijk lekker Nederlands is, haha! Hier waren ontzettend veel kinderen en ouders. Ze mochten de eieren gaan verven, schattig! Ook kwam er een KLM landen maar het waaide nogal hard deze dag dus een man die werkt bij Karakter en altijd een praatje komt maken ging me helemaal uitleggen hoe het met de landing ging nu dat het zo hard waaide. Ik ben zo blij dat ik niet in dat vliegtuig zat, serieus het leek alsof het vliegtuig op m'n hoofd ging landen. Hij vertelde ook nog dat de afgelopen week een vliegtuig van KLM probeerde te landen maar te laat was om veilig te landen (korte landingsbaan) en dus weer ineens optrok, rondje vloog en opnieuw een landing inzette. Laat ze nu nog maar even zo'n kunstjes uitvoeren en over 'n aantal weken weer normaal vliegen, haha!
Tweede paasdag. We hebben lang bedacht waar we naar toe wilden gaan. Wat 'n luxe met die strandjes hier allemaal. Maar de avond ervoor hebben we opgezocht hoe we bij Oriënt bay kwamen. Dus op weg naar Oriënt bay met als enige routebeschrijving op ons blaadje; tweede links, eerste rechts en alsmaar rechtdoor. Uiteindelijk anders gereden maar wel aangekomen daar. De weg er naar toe is net alsof we in de Python zitten en is het hopen dat ons autootje de berg op komt. Aangekomen vonden we het wel mooi maar was nogal massa toerisme. Veel Amerikanen en Fransen en dat zijn nu niet bepaald onze vakantievrienden hier. Het strand is ook voor nudisten toegestaan. Wij waren al bewust bij bikini beach gaan liggen omdat we ervan uit gingen dat hier dus badkleding verplicht was. De hele dag niets geks gezien behalve wat mannen in strings, haha!
Later in de middag net voor we naar huis gingen nog een strandwandeling gemaakt. Yamie wilde een foto maken van het mooie uitzicht. Maar op dat moment kijken Lisanne en ik achterom en zien we alleen maar naakte mensen. En toen we elkaar aankeken en weer richting Yamie keken, zagen we het grote bord, nudistenstrand. Wat 'n bruller! We hebben nog nooit zo snel gelopen!! We zijn langs Grand Case en Marigot naar huis gereden, dat betekend dat we het eiland dus in een dag rond hebben gereden. We hebben dus al een heel groot deel van het eiland gezien, wel leuk om dat nu te weten en vooral leuk om al zoveel plaatsen te kennen.
Vandaag, dinsdag, was het weer tijd voor stage. Ook wel weer lekker hoor na zo'n lang weekend. Maar aangezien ik hier 's nachts al alle lessen in mijn slaap gegeven heb (pratend en al) was het toch zwaar vanmorgen. Maar het was fijn om de kids weer te zien. Als je dan de verhalen hoort hoe sommige het weekend doorgebracht hebben, doet je dat wel wat hoor! De meeste zijn ook blij als ze gewoon naar school kunnen.
Ook kwamen er nogal wat nieuwtjes wat er afgelopen weekend allemaal gebeurd was op het eiland. Vorige week woensdag was er een meisje aan het hek bij het opstijgen van 'n vliegtuig gaan hangen en door de kracht hiervan was ze omver geblazen en behoorlijk verkeerd terecht gekomen met haar hoofd. Terwijl er zo groot op 'n bord staat dat het gevaarlijk is. Ik werd er natuurlijk weer misselijk van toen ik het filmpje zag.
Vandaag ben ik ook begonnen met het geven van lessen voor ons onderzoek woordenschat. Eerst hebben we hiervoor interviews afgenomen en theorie bestudeerd. Om de les te geven had ik een krant nodig en zijn we vanmorgen bij de oma langs de weg gestopt die de kranten verkoopt. De krant kostte 50 dollarcent. Ik gaf haar gewoon wat kleingeld, meer dan de bedoeling was, ze straalde helemaal. Zo lief!
's Avonds hebben we overheerlijke wraps uit de oven gegeten. Culinair hoogstandje gezien onze keukenmaterialen.
En we hadden al onze was weer eens naar de wasserette gebracht dus weer 'n heerlijk schoon bed gespreid. Waar we alweer behoorlijk op 'gekuit' hebben. Lisanne en ik missen dat 'kuiten' met onze broers wel!
Woensdag was 'n 'normale' stagedag. Ik merk dat het nog steeds veel energie van me vraagt en dat het toch nog steeds heftig is wat ik allemaal mee maak. Na schooltijd hadden we nog een vergadering waarin wij de theorie van ons onderzoek richting het team hebben gepresenteerd.
Donderdag waren we van plan lekker te gaan shoppen. In de auto richting Marigot en daar aangekomen kwamen we voorbij een winkel met super mooie bikini's maar helaas waren de prijskaartjes niet zo mooi, veel te duur! Maar door onze handwasjes worden de bikini's veel te groot en slecht. Dus we moeten wel echt nieuwe hebben. Uiteindelijk hebben we alledrie een heel mooi boekje gekocht met allemaal foto's van bovenaf gemaakt van alle mooie plekjes hier op Sint Maarten. Vooral leuk om straks aan jullie te laten zien en te vertellen waar we geweest zijn enzo.
Na het winkelen zijn we naar een nieuw strandje gereden. Baie Rouge, mooi en rustig strand. Ik heb er nog gesnorkeld en vooral lekker veel gelezen op m'n bedje. Op de terugweg naar McDonalds gegaan en lekker gegeten.
Vrijdag hadden we weer een dagje stage. En het was me toch 'n warm en benauwd dagje. Ik heb het echt ontzettend warm gehad in de klas. Erna hadden we als plan om een drankje te doen bij Kimsha beach. Maar nu merk ik dat ik echt ontzettend verwend ben. Ik vind het strand wel mooi maar Mullet bay is zó ontzettend mooi dat er niets tegenop kan. Toen we hier wat gedronken hadden zijn we in de snikhete auto gestapt, boodschappen gedaan en naar huis gegaan. Thuis was het ontzettend heet en het koken en afwassen 's avonds was 'n sport. Nog meer gezweet dan bij 'n volleybaltraining volgens mij.
Zaterdag waren we van plan om eerst nog even voor bikini's te kijken in Maho en erna naar Mullet bay gegaan. Zelfs bikini's die we minder mooi vonden hebben we gepast maar zonder succes en wat baalde Yamie en ik. Toen zijn we een ijsje gaan eten en erna was de bedoeling om naar het strand te gaan. Maar het werd helemaal bewolkt en we voelde al wat druppeltjes. Toen hebben we besloten om op souvenirjacht te gaan op Frontstreet. Dus een shopdagje gehad en toen lekker naar huis gegaan en wat huiswerk gemaakt. Het heeft serieus de hele dag geregend en zelfs 's avonds en 's nachts nog, de straten staan blank. Hopen dat het morgen weer lekker weertje is.
Vandaag, zondag, is het alweer zo'n slechte dag maar uiteindelijk na 'n uurtje wachten komt het zonnetje al 'n beetje door. Dus we zien het zo meteen wel...

Hieronder de link van de foto's. Het zijn foto's vanaf het vertrek van m'n familie tot ongeveer nu.
Link van de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=RHG3QCLJ

Allemaal ontzettend bedankt voor het trouw volgen en lezen van mijn verslagen. Erg leuk om te horen.
Geniet nog van de rust want over 4,5 week ben ik terug en is het gedaan met de rust.

Nog wat nieuwtjes:
- Ik heb durven snorkelen. Wel van een afstandje maar ik durfde te kijken wat allemaal onder me door zwom. Het was echt zo mooi he, echt soort van Nemo vissen. Wauw..
- We hebben de bedden verschoven tegen elkaar aan. Nu lijkt het alsof we een groot Amerikaans bed hebben. Nu moet Yamie wel steeds klauterend het bed in en uit, haha.
- Beyoncé moet blijkbaar ook hier op 't eiland vertoeven...helaas hebben we haar nog niet gespot!
- Toen m'n ouders en broers hier op visite waren hebben we ook gekeken naar 'n jump up. Dit is een optocht als voorbereiding op de grote optocht over 'n week. Zie link: http://www.youtube.com/watch?v=LaTNR7eWr24&feature=player_embedded
(Bij ons viel de mond vaak genoeg open door de kleding en voornamelijk door het extreme dansen. Maar bij mijn ouders viel de mond bijna tot op de grond open, haha.) Anders dan we gewend zijn in Limburg met de optocht loopt iedereen hier bij 'n jump up gewoon achter 'n wagen aan en danst en loopt mee. De jump up is ook nog niet met mooie kleding etc.

  • 15 April 2012 - 13:31

    Silke:

    yvonna!

    weer veel leuke dingen meegemaakt zo te lezen. Gister hebben we je toch wel een beetje gemist bij het Ballefiës van Tupos.. maar gelukkig ben je de volgende keer er alweer bij! geniet nog van de laatste 4-5 weekjes, Tot snel! X

  • 15 April 2012 - 15:20

    Fenna:

    Souverniertjesss??? hmmmmm :P
    Eindelijk weer foto's!! ge zeet dr good oet! Broen, neet normaal! En wat leuk det ge de bedden teage elkaar hebt geschoven, is toch ouk vuul gezelliger! En die foto woase op t strand un book aant leaze bis liekt wel op die foto die stig van mg heas gemaakt op Kos..
    En volgens mg snorkelse vuul want de bis echt good in shape yvonne!! (bikini-foto!:P)
    Bis hulemoal zomer-klaar dalijk in Nederland!
    kusssiesss

  • 15 April 2012 - 15:29

    Fenna:

    p.s .ik geaf dig nog un paar opdrachten um dig de kommende weak meij bezig te hoaije:
    - foto van dg en Ivy Blue (dochtertje van B en Jay-Z;) )
    - Veur mg op jacht noa un boekenlegger van Sint maarten, want deze nerd spaart die van euver de hule wereld.
    - Un moei Sint Maartens muntje veur Matthijs in dien koffer te doon want hea spaart geld van de hule wereld.. euver nerd gesproken ;)
    - Un foto te maken van de knapse Sintmaartener dea doa rond lup.. meug op t naakstrand zien..
    doeiiiii

  • 15 April 2012 - 20:53

    Jan En Mieke:

    Het is steeds weer leuk om je verslagen te lezen, we hoorden van Monique hoe fijn jullie het samen hebben gehad, geniet er de komende 32 dagen nog volop van want voor je het weet ziin ze om.
    heel veel groetjes,
    jan en mieke

  • 16 April 2012 - 09:44

    Ellis':

    Heerlijk die verhalen van jou meid

    Nog effe en je bent weer thuis
    Veel plezier nog...

  • 25 April 2012 - 15:36

    Anton:

    Nou Yvonne, je doet me weer versteld staan met je belevenissen! Je gaat nu waarschijnlijk wel aftellen, want de tijd vliegt. Ik hoop dat je nog een bikini kunt vinden en anders weet je nu wel een plaats waar je die niet nodig hebt, ha ... ha.
    Ik ben straks heel erg benieuwd naar je stageverhalen. Doe je de groetjes aan Yamie en Lisanne? En aan Beyonce natuurlijk.
    En pas op voor laaghangende vliegtuigen! ha .. ha

  • 26 April 2012 - 17:13

    Vera:

    Ha Yvonne!

    Heb net nog maar eens even je laatste twee verslagen gelezen! Wat heb ik zin in de zomer als ik dat allemaal lees! Erg fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, en wat vliegt de tijd he! Over 3 weken ben je alweer terug. Maar je zult ok wel blij zijn om je vriendinnen en Rick weer te zien lijkt me. En je volleybalteam niet te vergeten;-) Tof dat je ouders, Guus en Paul een weekje langs zijn geweest. Nou, geniet er nog lekker een paar weken van!!!

    Liefs Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 16379

Voorgaande reizen:

22 Februari 2012 - 17 Mei 2012

Sint Maarten 2012

Landen bezocht: