Al een maand hier! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu Al een maand hier! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

Al een maand hier!

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Al een maand hier!!

Opnieuw bedankt voor jullie reacties op het vorige verhaal. Voor jullie is het een kleine reactie maar voor mij is het super leuk om te lezen dat mensen mij volgen. Erg leuk dus echt hartstikke bedankt!

Zaterdag waren we van plan om lekker naar een nieuw strandje te gaan. We wilden naar een strand dat Longue bay heet. Het stond netjes aangegeven maar overal stonden poorten, borden dat we niet verder mochten rijden enzo maar wij zo eigenwijs als we zijn gewoon doorrijden. Helaas kwamen we de ene dikke villa afgeschermd door grote hekken en security na de andere villa tegen. We bleven maar verder rijden maar het werden alleen maar dikkere villa's en geen strand te zien helaas. Alleen hele boos-kijkende security mensen, bah. Het leek wel het Gooi in Nederland. Uiteindelijk zijn we ons toch maar omgedraaid en wilden we naar een strand gaan dat we gewoon wisten te liggen. Onderweg kwamen we langs Porto Cupecoy (hier heeft Siem, m'n neefje, stage heeft gelopen) normaal is dit afgesloten met een slagboom en zit er security en nu was er open dag. Dus hier hebben we eventjes binnen gekeken en foto's gemaakt! Maar waren ook weer snel weg bij deze 'kale kak'.
Ik zat achter het stuur en wilde eventjes langs het vliegtuigenstrand rijden. Hoopte echt dat er een groot vliegtuig zou landen, maar helaas. Terug richting Philipsburg gereden, helaas was het weer erg druk op de grote weg, wilden we gauw parkeren en dan het strand op gaan. Maar ik wilde het beste parkeerplekje vinden op Frontstreet. Voordat je Frontstreet hebt uitgereden en terug moet via Backstreet ben je ook al behoorlijk wat tijd verloren. Helaas geen vrije parkeerplaats en moest ik dus weer helemaal terug rijden. Erg eigenwijs van mij en dus 1,5 uur totaal in de auto gereden voordat we een parkeerplaats hadden en strand, haha!
Op het strand hadden we weer een lekker lui dagje dat we vullen met lezen, zwemmen en kletsen. Uiteindelijk lekker wat drinken besteld wat we geserveerd kregen in 'n bucket met ijsblokjes. Lisanne en ik konden het niet laten om Yamie hiermee te bekogelen. Uiteindelijk had Yamie het hele bedje vol liggen met ijsblokjes, geweldig! En ze zat maar te mopperen maar moest er zelf ook om lachen. Ze stond op, pakte haar bedje op en gooide alle ijsblokjes bij de zee neer. Uiteindelijk kwamen de Amerikanen weer waardoor wij steeds de slappe lach krijgen. Ze keken zo dom dat er ijsblokjes lagen en aanspoelden waardoor wij opnieuw weer de slappe lach kregen door de Amerikanen. Toen we terug kwamen van het strand wilde ik lekker naar de badkamer gaan om het zout van m'n gezicht af te spoelen kwam ik weer 'n afschuwelijke 'verrassing' tegen. Een vieze, kleine kakkerlak rende voor me uit in de badkamer waardoor ik het op 'n hard gillen heb gezet. De meiden kwamen meteen aanrennen maar het beestje had zich al verstopt. Lisanne en ik waren meteen weer chagrijnig en zaten vol wraakgevoelens. We hebben de badkamer deur weer gesloten en gewacht tot dat het beestje weer tevoorschijn zou komen. Intussen zijn Lisanne en ik naar de supermarkt gereden en hebben we twee bussen met gifspray gehaald. Bij terugkomst zijn Lisanne en Yamie de badkamer ingelopen en hebben ze het beestje platgespoten. Helaas was het al 'n iets kleinere kakkerlak wat geen goed teken is. We hebben alles geïnspecteerd en kwamen erachter dat er gewoon een gat in de muur zat waar dus de beestjes gemakkelijk naar binnen konden komen. Hier hebben we flink in gesprayd en dichtgemaakt met kranten. Nu hopen dat we niets meer tegenkomen op de badkamer en slaapkamer van ongedierte, bahbah! De zaterdagavond was uiteindelijk weer 'n heerlijke, leuke avond!
Zondag was de verjaardag van os Lisanneke. We hebben haar 's morgens wakker gezongen en toen heeft ze geskypt met 't thuisfront en wij een ontbijtje klaargemaakt voor haar. We hebben de slingers opgehangen en 'n kroon voor haar neergezet. We zijn op tijd richting Karakter gegaan maar deze autotrip ging niet vlekkeloos. Ik heb serieus voor zoveel dieren super hard op de rem moeten trappen. Niet normaal! Je hebt hier veel zwerfhonden en die steken gewoon over. Dus Lisanne heeft me drie keer vastgegrepen van spanning, maar de beestjes hebben het overleefd! Bij Karakter hebben we lekker een dagje aan 't strand gelegen met drankjes en 'n super lekkere cocktail! Er werd zelfs een liedje van lang zal ze leven gedraaid voor Lisanne en we hebben de jarige job getrakteerd op 'n lekker etentje! 's Avonds hebben we nog lekker wat drankjes gedaan thuis op haar verjaardag. Een verjaardag die ze nooit zal vergeten.
Maandag, dinsdag en woensdag ben ik helaas ziek thuis gebleven van stage waar ik zelf erg van baalde. Maar de meisjes waren heel lief voor me en hebben goed voor me gezorgd. Ik heb wel weer gemerkt hoe het hier gaat want 's maandags was ik met pap en mam aan 't skype, viel internet uit ivm stroomuitval. Toen wilde ik me maar gaan douche was er geen water. Dat is hier normaal en je moet maar afwachten wanneer het terugkomt, handig!
Omdat ik me thuis zat te vervelen had ik maandag al ontdekt dat Jessie (onze huurbaas) wel 'n brievenbus heeft. Yamie en Lisanne hebben het ding helemaal leeggehaald op zoek naar post voor Lisanne. Want er waren drie dingen naar haar opgestuurd had ze gehoord. Helaas zat er niets bij. Dinsdags kwam Lisanne super blij met 'n kaartje naar boven voor haar, het was op 06-03-2012 op de post gedaan. Dus de post komt wel aan maar duurt lang, wel heel erg leuk! Het adres van ons, staat onder het verslag.
Donderdag ging het gelukkig al beter. Eten bleef binnen en had alleen nog buikpijn. Dus op naar het strand om vliegtuigen te bekijken en erna lekker onder de parasol een boek gelezen. Op het vliegtuigenstrand was het super druk en er kwamen behoorlijk wat vliegtuigen aan. Toen een vliegtuig bijna vertrok was het de motoren op aan het warmen en de mensen op het strand werden de zee in geblazen, geweldig! Dit blijft heerlijk om te bekijken. Een heerlijk dagje en ik ben blij dat ik weer opgeknapt ben. We hebben ook nog bij Mullet Bay wat foto's gemaakt en erna lekker geluierd op het strand. Eerst even de zee in gegaan maar deze was zo helder als 'n zwembad. Je raadt het al, ik zag 'n dikke vis en ben het water uit gevlogen terwijl Lisanne me tegemoet kwam om juist te kijken. Yamie en Lisanne willen morgen een snorkelsetje gaan kopen om juist nog beter naar de vissen te kunnen kijken terwijl ik juist een luchtbed ga kopen dat ik er overheen dobber.
Morgen staat dan gelukkig weer een nieuwe stagedag gepland met atelier. Atelier in het teken van pasen en de leerlingen hebben zelf mogen kiezen welke activiteit dat ze gaan doen. Het is de bedoeling dat het geheim blijft welke leerkracht welke activiteit doet. Maar dit was na een dag al niet meer geheim. Ik ga samen met de andere drie stagiaires die in de bovenbouw staan koken. Eiersalade maken en erna fruitsticks.
De andere drie stagiaires komen van PABO Nijmegen. In totaal zijn zij met z'n zessen. Dus we hebben negen stagiaires op school. Elke groep een stagiaire behalve groep 3 heeft twee stagiaires.

In het weekend gaat de klok bij jullie een uurtje vooruit en wordt het tijdsverschil dus 6 uur tussen ons. Komende week wordt spannend want dan hebben we een kerkdienst met school en een ouderavond. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan hier...

Adres:
Lilia Jessie Aventurin - Hodge
tav. Yvonne Janssen
Goldfinger Cactus Drive 5
Sucker Garden
Philipsburg
Sint Maarten.

Deze keer wat meer foto's want Yamie haar moeder vond dat we dit meer moesten doen, haha. Dus bij deze...
http://www.mijnalbum.nl/Album=BDCNNNFU
(bovenstaande link helemaal kopiëren en plakken in de adresbalk)

Er zit ook 'n foto bij van 'n ophaalbrug hier staan we vaak door in de file en kunnen dan niets anders doen dan wachten, een kwartier lang! Och daar wen je snel aan!

Heel veel liefs en groetjes,

Yvonne.

  • 23 Maart 2012 - 11:57

    Noortje:

    Lekker blijven dobberen!

  • 23 Maart 2012 - 15:49

    Riet En Cas:

    Hallo Yvonne,
    Wij wisten niet dat je bang bent voor een paar visjes,al Paul er is moet hij je maar eens over de schrik heen helpen.
    Verder veel groetjes.
    Riet en Cas

  • 23 Maart 2012 - 15:49

    Riet En Cas:

    Hallo Yvonne,
    Wij wisten niet dat je bang bent voor een paar visjes,al Paul er is moet hij je maar eens over de schrik heen helpen.
    Verder veel groetjes.
    Riet en Cas

  • 23 Maart 2012 - 18:33

    Brigitte:

    Nou Von, leuk verhaal weer!!!!!
    Veel plezier. Groetjes van de Hertjes

  • 24 Maart 2012 - 20:02

    Marian Testroote:

    hoi Yvonne gelukkig ben je weer beter toe ik het hoorde dacht ik meteen aan een voedselvergiftiging maar dat heb je achter de rug Rick vertelde van de oordopjes dat die weg waren maar het is moeilijk om er wat van te zeggen want het kan gebeuren dat de huisbaas dan echt onvriendelijk gaat worden en jullie moeten nog enkele weken Jullie kunnen hoogstens vragen of het mogelijk is dat er misschien een vreemde in het appartement zou kunnen zijn geweest Jullie amuseren je daar goed he hier is het vandaag bijna 20 graden geweest geniet nog van de strandjes en het zwemmen en doe je de andere de hartelijke groetjes Marian

  • 26 Maart 2012 - 10:53

    Ben Janssen, Alphen :

    Leuk, Yvonne, om jou te volgen. Ik heb begrepen dat jouw pap en mam al het koffer aan het pakken zijn om jou te gaan groeten. Heerlijk! Maak er een feestje van en laat je maar verwennen. Veel sukses met je stage en ik zou zeggen: zoek naar het onbekende, vraag en kijk!

  • 26 Maart 2012 - 14:40

    Anouk Stender:

    hoi juf yvonne
    ik mis je erg
    heb je al een orka gezien
    is het leuk
    maar ik mis het ergst jou muziek lessen

  • 28 Maart 2012 - 08:16

    Oma:

    Heeft je foto's gezien en ik typ namens haar want de lettertjes zijn te klein!Oma is hier op de koffie en je krijgt de hartelijke groeten van oma en mam

  • 28 Maart 2012 - 14:18

    Jacqueline:

    Hallo Yvonne,
    Leuk om jouw verslagen te lezen, nog een paar dagen en dan komt de bende van 4 uit Baarlo St. Maarten onveilig maken. Maak er leuke dagen van en we horen wel weer van jullie avonturen.
    Groetjes, Jacqueline

  • 28 Maart 2012 - 16:56

    Josien En Frans:

    Hoi Yvon,nou wat een leuke verhalen schrijf je toch.We bekijken alles met veel plesier. .wij wensen je een hele fijne week met de femmelie.groetjes

  • 01 April 2012 - 18:06

    Dyon:

    wat een lang verhaal

  • 03 April 2012 - 13:03

    Rens\daan Gr5\6:

    hallo juffrouw Yvonne juffrouw Iris was ziek ze had blinddedarm onsteking. Gelukkig is alles weer goed. nu geeft ze weer les hier bij ons in de klas.toen hadden we meneer Jos was toen bij ons.Bij ons is alles goed!Hoe is het bij jullie?Bij ons is het heel fijn weer.heel veel bomen staan hier al in bloei.heb je misschien nog wat ferarri s gezien gr groep 5/6

  • 03 April 2012 - 13:27

    Nadia:

    O, elke keer lees ik wat leuks. Nu ook. Het is echt fijn om te horen dat alles nog goed gaat. En we missen je nog heel erg!
    Waarmee je Begrijpend lezen doet, dat gaat niet meer. Want juf is helemaal alleen. Maar over een maand en een paar dagen, zien we je weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1508
Totaal aantal bezoekers 16379

Voorgaande reizen:

22 Februari 2012 - 17 Mei 2012

Sint Maarten 2012

Landen bezocht: