Lekker mijn ding doen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu Lekker mijn ding doen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

Lekker mijn ding doen...

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Lekker mijn ding doen..
Weer een verslag van de afgelopen week van mij. Een rustig weekje en niet veel spetterende dingen te melden. Ik wil jullie opnieuw bedanken voor jullie lieve reacties. Het is elke keer weer zo leuk om te lezen dat jullie me nog steeds volgen. Erg leuk..
Groep 5/6 ik denk veel aan jullie hoor, het is hier heel anders dan bij jullie in de groep! Heel veel groetjes voor jullie!

Vrijdag mocht ik dus echt al de groep overnemen en een taalles geven. De leerlingen waren ontzettend enthousiast en deden goed mee. Ik had ze beloofd als ze goed mee zouden doen ik erna een spelletje zou spelen met ze. Uiteindelijk heb ik ze het duimenspel geleerd en ze vragen nu elke dag op stage; "Teacher can we play duimenspel?" Vooral dat woord duimenspel klinkt zo grappig uit hun mond. De vrijdag op stage vliegt voorbij ik vind dat de leukste dag.
Zaterdag zijn we naar een nieuw strand gegaan, we wisten het al te liggen en zijn al een aantal keer voorbij gereden en het zag er mooi uit. Het heet Mullet Bay. We kwamen aan en het zag er nog mooier uit en het beste van alles (tenminste voor mij dan) er waren super hoge golven!! Ik heb echt als een klein kind bijna de hele dag in het water gezeten met Yamie. We lieten ons meesleuren door de golven en een aantal keren gingen we helaas ook kopje onder. Als pap en mam en Paul en Guus hier zijn gaan we zeker naar dat strand toe, lekker 'waterratten'. 's Avonds kwamen we thuis bleek dat onze gasfles leeg was. Of ja eigenlijk wisten we dit al maar wij dachten dat vragen we vanavond wel als ze (Jessie) thuis is. Dus Yamie en Lisanne naar beneden om te vragen, ze zou komen. Uiteindelijk zag ik haar gewoon wegrijden. Dus wij in onze auto gestapt en maar naar MCDonalds gereden, er zat 'helaas' niets anders op, haha! Toen we 's avonds zaten te kletsen op de kamer hoorde we haar roepen en heeft ze een kookplaatje gebracht en zou ze ons zondag een nieuwe gasfles brengen om te koken.
Zondag zijn we lekker naar Karakter gegaan ons favoriete strandtentje. Hier komen ook veel Amerikaanse toeristen. Maar deze zondag hebben we ons kapot gelachen. Wat zijn 't toch ook overdreven mensen. Bij terugkomst stond inderdaad onze gasfles pontificaal voor de deur. Maar wij hebben geen idee hoe we die aan moesten sluiten. Dus hebben we 'm binnen gezet en hebben er verder niets mee gedaan. Ik heb gekookt op 't elektrisch kookplaatje en 's avonds kwam Jessie de gasfles aansluiten. Ze zorgt goed voor ons!
Maandag begon onze stage weer en de maandag is altijd een pittige dag omdat de meeste leerlingen het in mijn groep heel erg moeilijk hebben thuis. Dus ze hebben weer heel wat conflicten enzo thuis meegemaakt en nemen deze weer allemaal mee maandag naar de groep. Waardoor deze dag meestal erg vol emoties zit. De maandag ben ik ook altijd echt super moe naar stage en deze dag lag ik zelfs al om 19.30 uur te slapen. Ik was echt gesloopt.
Dinsdag was een gewone stagedag waarin niet veel bijzonders is gebeurt. 's Nachts werd ik wakker doordat Yamie en Lisanne stonden te praten bij de deur van de badkamer. Ik was nog half aan 't slapen toen ik vroeg wat er aan de hand was. Lisanne was naar het toilet gegaan en had een grote kakkerlak gespot. Ik was meteen wakker en ook misselijk, bah bah! Mijn broer had me hier nog zo voor gewaarschuwd. En terwijl ik een aantal dagen ervoor een kakkerlakken - zoektocht had gehouden zat er nu een super grote op de badkamer. Natuurlijk waren Lisanne en ik weer helden op sokken en kropen bang op onze bedden terwijl Yamie met potje en dekseltje het vieze beest ging vangen. Doden mag niet want dan leggen ze eitjes en heb je 30 kleine kakkerlakken in je huis. We hebben nog zitten googlen voor de kakkerlak en kwamen alleen maar vieze 'weetjes' tegen. Uiteindelijk heeft Yamie 'm gevangen en op 't balkon neergezet in zijn potje. Daar blijft hij in totdat 'ie dood is. 's Woensdags was mijn eerste vraag aan mijn mentor of het goed was dat we een grote kakkerlak op de kamer hadden of dat het betekende dat er een hele troep zat. Maar ze stelde ons gerust dat grote kakkerlakken zelf op pad gaan en als je kleine kakkerlakken tegenkomt je wel een probleem hebt!
Vandaag (woensdag) had ik voor het eerst de groep helemaal alleen want mijn mentor ging de leerlingen op AVI toetsen. Het was echt een pittige dag. Ze probeerden me een voor een uit en ik bleef super consequent en streng. Maar het is zo lastig. Bij de evaluatie gaven ze ook aan dat ze vonden dat ik het goed had gedaan maar een aantal leerlingen moesten zelf maar 's nadenken over hun eigen gedrag. Evalueren kunnen ze erg goed maar nu er nog iets mee doen, haha! Na deze stagedag hadden we ook nog een vergadering tot 15.00 uur.
Donderdag hadden we een dagje vrij en dat is zo lekker! We zijn weer naar Mullet Bay gegaan. Yamie en Lisanne zeiden van te voren nog; "We hoeven vandaag maar twee bedjes te huren want Yvonne zit toch alleen maar in het water." Alleen waren er vandaag niet zo'n hoge golven. Een beetje een teleurstelling voor mij, helaas! Wel waren er weer de beruchte Amerikanen die de zee in wilde lopen. We waren alle drie al aan het kijken naar deze vier Amerikanen. Ze waren zich niet bewust van de golven en keken dus ook niet of ze 'veilig' de zee in konden gaan. Nou we hebben ze echt uitgelachen, we konden er echt niets aan doen. Maar ze werden overspoeld door een golf en ze spoelden voor bij Yamie's voeten aan. Wij lagen helemaal dubbel. Ze probeerden op te krabbelen maar ze waren niet snel genoeg waardoor ze opnieuw mee gesleurd werden door een golf. Terwijl andere mensen gingen vragen hoe het ging hadden wij de slappe lach. Schandalig...
's Avonds hebben we het hele huis gepoetst en de was gedaan dus alles is weer lekker fris.
Vrijdag dan nog een stagedagje dat omvliegt en lekker gaat. Nog een lesje gegeven vandaag maar het is niet binnen een paar lessen dat ze naar mij luisteren, dat merk ik wel. Dus dat wordt nog flink werken. Hierin zie je wel weer dat temperament van de leerlingen terug.
Vandaag kreeg ik op stage een smsje van Rick dat hij een pakketje had ontvangen. Ik had een foto voor hem gemaakt op het strand en deze op canvas laten drukken voor in zijn huis.
Zojuist hebben we onszelf verwend met 'n heerlijk Danoontje ijsje, haha! Nu op naar het weekend met zondag de verjaardag van Lisanne!

Ik heb nog een aantal foto's voor jullie. Echt niet veel helaas maar wij vergeten steeds om foto's te maken.
Link geheel kopiëren en plakken in de adresbalk:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ABEFHMLL

Ome Ben, het eiland is vernoemd naar de heilige Maarten. Maarten (Latijn: Martinus) van Tours (Szombathely (Savaria), ca. 316 – Candes, 8 november 397), veelal Sint-Maarten genoemd, was bisschop van de stad Tours en een belangrijke grondlegger van het katholieke christendom in Gallië. Hij was bovendien een van de populairste heiligen in de middeleeuwen.
Het eiland zou 11 november 1493 door Columbus ontdekt zijn. Vandaar de benaming Sint Maarten een verwijzing naar Martinus van Tours.
Ik moest het toevallig ook opzoeken voor een werkstuk van school dus bij deze.

Heel veel liefs en groetjes,

Yvonne!

  • 17 Maart 2012 - 09:05

    Thei En Nel.:

    hoi yvonne.
    wat fijn dat je het er naar je zin hebt.
    wij volgen je verslag.
    het ziet er goed uit.
    je doet er goede ervaringen op.
    en je geniet van het stand en het je vrije tijd.
    hier is alles prima.
    veel lieve groetjes thei en nel.

  • 17 Maart 2012 - 11:45

    Monique:

    Leuk om te lezen waar de naam van het eiland vandaan komt en de datum!Ik voel nu al een diepe verbonden heid met dit stukje aarde

  • 17 Maart 2012 - 13:41

    Silke:

    erg leuk verhaaltje weer! maar pas op voor die kakkerlakken, want ze kunnen 9 dagen leven zonder hoofd.. controleer s'nachts dus voor de zekerheid je bed ;)
    veel plezier verder, tot je volgende verslag! xx

  • 17 Maart 2012 - 13:54

    Sanne S.:

    Hee,
    Dit zuut dr good oet! Ik dink det ik mich maar eins un vlucht gaon boeke.
    Super leuk det dien fam op bezeuk kumt!
    Vuul plezeer nog en succes met stage, de kins ut!

  • 17 Maart 2012 - 15:13

    Fenna:

    Klinkt weer allemoal leuk Yvon! Probeer maar gewoen te skypen alse zuus det ik online bin, want huul vaak steit de computer aan maar zit dr gewoen eemand in de woenkamer dus den huren we t wel :)
    Wins Lisanne alvast un hule fijne verjeurdaag!
    xx
    p.s. hease mien smsje gekregen? heb getest maar volgens mg werkt t neet...
    p.s. 2 We willen mier foto's!! ;)

  • 17 Maart 2012 - 15:31

    Ellis:

    Altijd leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt....wel lekker zo op woensdag vrij he,breekt een beetje de week..mah meid heel veel plezier nog...

  • 18 Maart 2012 - 15:52

    HAY EN TRUDY:

    HOI YVONNE

    GEWELDIG, DET `T ZOE GOOD GEIT.
    WAT DE KAKKERLAK BETREFT; GEFRITUURD SMAKE ZE ERG LEKKER EN BEVATTE VUUL EIWITTE.
    VUUL (WERK)PLEZEER NOG.

    HAY EN TRUDY

  • 20 Maart 2012 - 15:26

    Riet En Cas:

    Hallo Yvonne,
    We hebben al enkele keren geprobeerd om een reactie te verzenden, maar telkens lukt dat niet. Dit is een nieuwe poging.Als dit lukt komt er nog een berichtje achteraan.

  • 20 Maart 2012 - 15:29

    Riet En Cas:

    Hallo Yvonne,
    Deze keer is het gelukt. We volgen je steeds op je reis. Het lijkt ons dat je een leuke werkvakantie hebt. Pas op met de hoge golven en hou niet zomaar andere mensen voor de gek. Laat dat maar over aan pap als die binnen kort bij jou op bezoek is.
    Groetjes. Riet en Cas.

  • 21 Maart 2012 - 12:49

    Anton De Leeuw:

    Hallo Yvonne,
    Ik vond het tijd om eens te kijken wat je allemaal meemaakt en ik heb met veel plezier je ervaringen gelezen. ik ben wel jaloers op de combinatie van werk, strand en blauwe zee! Gelukkig (haha) lees ik ook over lege gasflessen, grote kakkerlakken, lastige kinderen, arrogante Amerikanen en lage golven. Dat maakt het leven hier weer wat draaglijker. Ik wens jou en Lisanne en Yamie nog een goede, fijne en zinvolle tijd toe. Ik blijf je volgen! Heel veel groetjes, ook namens collega John.

  • 29 Maart 2012 - 16:05

    Nadia:

    Wow, wat heb je heel erg veel getypt.
    Ik heb nu geen zin om het allemaal te gaan lezen. Maar natuurlijk lees ik het wel een keer :). En ik weet 100% dat je het leuk daar hebt.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 16384

Voorgaande reizen:

22 Februari 2012 - 17 Mei 2012

Sint Maarten 2012

Landen bezocht: