Al twee weken hier! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu Al twee weken hier! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

Al twee weken hier!

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Echt ontzettend bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! Ik ben steeds verrast door de vele reacties en lieve berichtjes. Dit is erg leuk om te krijgen. Dankjewel!

Mijn vorige verhaaltje was tot en met vorige week donderdag.
De donderdag is onze vrije dag vanuit stage. We hebben toen lekker een dagje op het strand (Dawn Beach) gelegen maar we werden wel in beweging gehouden doordat er twee keer een dikke plensbui voorbij kwam. Het regent hier nog erg veel maar eigenlijk alleen maar 's nachts of 's morgens. Alleen die donderdag ook twee keer overdag een bui maar na deze bui is het weer erg warm en weet je al niet meer dat het regent heeft. Erna zijn we nog boodschappen gaan doen en na een hele wereldreis (file en verkeerd gereden) beland bij de Burger King. Hier wat eten gehaald en snel naar huis gereden. Maar dat snel kun je wel vergeten aangezien er een grote weg is en daar rijdt iedereen overheen. Dus je staat altijd in de file. En niemand die zich hier druk over maakt! Er is zoveel hier het tegenovergestelde van Nederland. En dat laat ons weer inzien hoe erg het gesteld is met alle regeltjes en wetten in Nederland!
Nog wel een grappig iets:
- Hier bij de drive van de Mc Donalds en Burger King etc. hebben ze het raampje aan de rechterkant zitten. Betekent dat als je alleen in de auto zit je uit moet stappen om het eten te halen bij het raampje, haha!
- Er zitten ongelofelijke gaten in de weg en er is zelfs op een stukje het asfalt weg geregend. Maar hier wordt alleen een verkeersbord bijgezet dat ze hier aan het werken zijn. Dat bord staat er al sinds wij hier zijn en nog geen een dag is er iemand aan het werk geweest. Gelukkig weten we de meeste bulten en hindernissen te liggen en is het voor ons geen probleem.

Afgelopen vrijdag werden we verrast met een concert dat twee uur zou duren op onze school ter ere van de Heineken Regatta dat afgelopen weekend was op Sint Maarten. Er kwam een hofkapel uit Brabant spelen met een soort van carnavalsmuziek. De kinderen gingen helemaal los op de muziek (ze hebben hier een heel goed ritme gevoel, wauw!) en de polonaise en alles kwam voorbij, geweldig! De dag werd afgesloten met pizza's eten in de klas. Dit zouden ze in Nederland nooit mogen, hier wordt gewoon voor de hele school pizza besteld. De kinderen zijn nog betere eters dan ikzelf ben, haha! Na twee pizzaslices waren ze nog niet tevreden maar toen hield het echt op. Na stage zijn we snel genoeg naar huis gegaan, rond 13.45 uur al omdat het helemaal vast stond richting Philipsburg in verband met de Heineken Regatta.
's Avonds gingen wij ook naar Philipsburg kijken en dit was erg leuk om te zien. Lekkere Caribische muziek (mijn vriendinnen weten wel hoe gelukkig ik nu ben) en er was een heerlijk sfeertje. We hadden onze auto gewoon ergens geparkeerd wat een soort van speurtocht opleverde op de terugweg op zoek naar onze auto. Heerlijk avondje maar wat waren we moe zeg!
Zaterdag hebben we 'uitgeslapen'. Ik ben nog steeds stipt om 05.00 uur wakker, haha! We hebben nog wat geskypt met 't thuisfront en wat dingetjes gedaan en toen lekker naar Karakter gegaan, een favoriet strandtentje van ons. Dit is een bus omgetoverd tot bar en hier draaien ze een lekker muziekje op 't strand. 's Avonds ontdekte we hoe onze TV werkte en hebben we lekker Corona's gedronken (hoeveel meer citroen, hoe lekkerder wij het vinden) en BVN gekeken en de nageltjes gelakt en gevijld.
Zondag stonden we op en waren er een aantal tropische regenbuien achter elkaar. Toen hebben we besloten er geen stranddagje van te maken. We zijn de auto ingestapt met het idee te gaan shoppen in Marigot. Maar een beetje dom want de winkelstraten van Marigot waren uitgestorven. Hier kennen ze geen koopzondag helaas! Dus een touristische route terug en naar Philipsburg gegaan. Hier hebben we de villa opgezocht waar pap, mam, Paul en Guus gaan verblijven. We keken onze ogen uit, wauw! Toen zijn we nog lekker wat langs de winkels geslenterd en genoten van een MCFlurry ala Sint Maarten. Ze maken de M&M's hier niet kapot maar je krijgt dus soft ijs en hele M&M's in een bakje gepropt, haha! Maar wij genieten er even goed van.
Maandag begon onze stage weer en je merkt dat de kinderen dan weer behoorlijk wat meegemaakt hebben thuis. De maandag is een heftige en drukke dag. Ook was er een jarige en ik wist dat de leerlingen die jarig zijn mogen trakteren. Maar blijkbaar is het normaal als er dan vier pizza's door Domino's worden bezorgd. Dit zou in Nederland nooit mogen dus ik keek mijn ogen (opnieuw) uit! Na stage hadden we om 13.00 uur meteen een vergadering maar deze was na 10 minuten alweer klaar omdat er maar een ding besproken moest worden, haha! Geen ellendig lange discussies zoals ik bij vergaderingen gewend ben. Dus erna nog wat dingetjes klaargezet en nagekeken en om 14.00 uur naar huis. We waren alledrie echt moe van de stagedag. Toen we thuiskwamen gingen we ons eventjes de warme kleren van stage uitdoen en iets luchtigs aan en richting de woonkamer. De slaapkamer deur doen we altijd op slot als we het huis verlaten en dus had Lisanne deze opengemaakt. Maar blijkbaar niet goed want erna trok Yamie de slaapkamer deur dicht en viel deze in het slot. De sleutel lag op de slaapkamer. En ik moest toch zo hard plassen. We hebben onszelf echt voor de kop kunnen slaan. Uiteindelijk heeft de zoon van Jessie ons geholpen en zijn we weer op de slaapkamer gekomen, haha!
We zijn wel echt alledrie op tijd gaan slapen want we hadden alledrie een zwaar hoofd. Stage vinden we echt heel leerzaam maar het is slopend.
Dinsdag was alweer een iets rustigere stagedag en heb ik lekker mijn ding kunnen doen. Ook al wat lessen bekeken die ik ga geven. Maar je bent hier meer met het gedrag bezig dan dat je de leerlingen echt wat leert, vind ik.
De dagen vliegen hier voorbij en woensdag was ook een gewone stagedag. Meestal gaan we na een stagedag niet naar het strand (klinkt heel verwend, maar dit wordt je moe) maar gaan we meestal thuis wat voor school doen enzo. Wij vermaken ons prima met z'n drietjes.
Donderdag hadden we weer lekker een dagje vrij. En de dag begon alweer met wat regen. Maar gelukkig was het rond 10 uur gedaan met de regen. We zijn naar Marigot gereden om lekker even te shoppen bij Pimkey. Heerlijk was dit, eventjes wat basic shirtjes gehaald, een leuke broek en nog 'n bikini bovenstuk. Toen we alledrie lekker wat dingetjes hadden gehaald zijn we naar het strand gereden en hebben we hier lekker nog genoten van het lekkere weer.
Op onze vrije dag kook ik niet en zijn we pizza gaan halen. Maar zoals sommige weten is hier een Amerikaanse invloed en krijg je dus zulke grote pizza's dat we alledrie maar de helft opgegeten kregen. We hebben daarvoor echt zitten proppen. Alles moet hier zo groot en overdreven, ach ja hebben we morgen nog een keertje pizza!
Nu ga ik mijn lessen voorbereiden voor morgen want ik mag een taalles geven en mijn mentor is dan de musical aan het begeleiden. Ben erg benieuwd hoe dit zal gaan...

Hier nog een paar foto's, hebben er niet zoveel gemaakt deze week:
http://www.mijnalbum.nl/Album=E4KCZE8R
(Link helemaal kopieren en dan plakken in adresbalk)

Ps. ik heb hier nu een tijdelijk nummer: +5995872166 of 005995872166
Groep 5/6 van de Schalm, ook jullie ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties hoor. Met mij gaat het dus wel goed hoor. Maar ik mis jullie wel! Ik ga volgende week foto's laten zien van jullie school enzovoorts aan de groep hier. Heel veel liefs en groetjes van mij voor heel groep 5/6.

Veel liefs en zonnige groetjes vanuit Sint Maarten,

Yvonne.

  • 09 Maart 2012 - 08:57

    Shari:

    Hey yvonne!

    Zoe te lezen heb ge ug al good gewend daor. Maar wat un verschillen met heej! Ik zeen idd de kinger van heej neet trakteren op pizza's. Maar det meugen ze van mig best wal daon ;)
    Ik dacht det geej auk daor ging koken. Ik leas allein maar pizza, McDondalds, Burger king haha. Amuseer ug daor en haopelijk tot snel op de skype!
    xxx

  • 09 Maart 2012 - 09:25

    Anneke Van Lier:

    Ha Yvonne,

    Leuk om weer even mee te lezen wat jullie allemaal beleven. Gelukkig kunnen jullie ook nog genieten na al dat harde werken ;)
    Hier komt ook het zonnetje door... laat de lente maar beginnen! En daarna de zomer!!!!!!!!!!!!

    Groetjes Anneke

  • 09 Maart 2012 - 10:29

    Vera:

    Heerlijk! Vooral die caribische muziek en een strandtentje, dat klinkt me niet verkeerd in de oren....hmmmmmm, en ik zit hier op mijn suffe kantoortje, hihi! Geniet er lekker van! Wij gaan zaterdag knallen tegen Meterik! Je ziet de uitslag wel op FB!

    Liefs Vera

  • 09 Maart 2012 - 11:02

    Jacqueline:

    Hoi Yvonne,
    Zo te zien heb je t al goed naar jouw zin. Leuk om de verslagen te lezen.
    Volgens mij ben je de pisa''s na jouw stage wel echt moe. Die mentor van jou heet die trouwens Anke? Dat zou dan toch echt toevallig zijn want dan heeft die gelijk met Niels op St. Maarten gezeten. Yvonne geniet nog van de tijd daar en ik blijf jou volgen.
    Heel veel groetjes van de Weverstraat.

  • 09 Maart 2012 - 11:58

    Lizzy Habets.:

    haa yvonne,
    wat spannend en leuk.
    ik heb dit mailtje gelezen bij oma Trudy en opa Hay.
    zo te lezen heb je een leuke vakantie.
    maar ik zie je nog alang niet in mei pas. duurt nog wel lang nog heel veel maanden.

    heel veel groetjes lizzy...

  • 09 Maart 2012 - 18:32

    Brigitte:

    Hoi Yvonne,

    Ik was gister nog bij je thuis op de koffie. Mam zei nog dat ze het zo fijn vond dat ze zoveel contact met je kan hebben, vooral het skypen is perfect. (totdat er opeens geen beeld meer is) maar gelukkig is dan het nodige al allemaal verteld. Je hebt zelfs met Masha geskyped hoorde ik!!! Ze zag er ook heel gelukkig uit, vond ik. Hier is alles gewoon nog hetzelfde, geniet er maak lekker van daar. Groetjes van de Hertjes.

  • 09 Maart 2012 - 18:36

    Fenna:

    Nouu ik huur t al, ge kriegt zat te eate doa!! haha omg! 't skypen vlot neet zoe tussen os he.. telkens als ik dr op bin bisse dr neet en angersum geluif ik ouk! 't klinkt ofse good diene weag gevonge heas! Goed zo.. mos allein maar genieten, niks angers! :D Groetjes aan de angere meiden!
    xx

  • 10 Maart 2012 - 09:30

    Frans En Josien:

    Ha Yvon,hartstikke leuk om je reisverslagen te bekijken.je kunt best een boek schrijven over je belevenissen,het gaat je goed af!!
    Jullie lijken het leuk te hebben daar.
    geniet volop en voor je t weet is t al weer terug in ons koude brrr kikkerlandje.heel veel groetjes ome Frans en tante Josien

  • 10 Maart 2012 - 13:06

    Toos:

    Hoi Yvonne
    Leuk om alles te lezen, geniet ervan de weken zullen zo voorbij vliegen
    heel veel groetjes uit het regenachtige Eijsden

  • 11 Maart 2012 - 08:23

    Ellis:

    ha meid..

    leuk om je verslagen te lezen..klinkt allemaal leuk en spannend,geloof dat je wel en goed gewend gaat en dat de tijd toch snel gaat he...
    hahah grappig van die pizza z zie het al helemaal voor me

    nah meid geniet ervan

    gr ellis

  • 11 Maart 2012 - 11:46

    Frans En Josien:

    Hoi Yvon,wat leuk om al je belevenissen te kunnen volgen.Wij genieten vanuit ons brr koude kikkerlandje met je mee.
    Je kunt het goed beeldend vertellen.
    Geniet er maar van en heel veel groetjes van ons.

  • 11 Maart 2012 - 11:49

    Josien:

    Hoi Von,daar ben ik weer,dacht dat mijn bericht van gister er niet op was geplaatst,sorry,kijk niet verder dan mijn neus lang is[heb niet voldoende naar beneden gescrold!!!wat eine flater!
    groetuuuuhhh Josien

  • 11 Maart 2012 - 17:32

    Riet En Cas:

    Hallo Yvonne.
    Wat leuk om je te volgen wat maken jullie veel mee.
    Werk niet te hard dat doe je maar als je terug bent.
    Groetjes Riet

  • 11 Maart 2012 - 21:08

    Hennie,Peter En Kids:

    Hoi Yvonne,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet er maar lekker van, de tijd vliegt om.
    Groetjes, Hennie,Peter,Tom,Faye,Suzan,Anouk.

  • 12 Maart 2012 - 11:22

    Ben Janssen:

    Leuk om jouw verslagen te lezen. Geniet, kijk en luister naar alles om je heen. Het is een pracht kans! Waarom heet het eiland eigenlijk Sint Maarten? Kun je dat eens uitzoeken? En zie je daar nog iets van terug? Groetjes en veel succes uit Alphen a/d Rijn

  • 13 Maart 2012 - 11:17

    Nadia:

    Heey Yvonne!
    Wat leuk om te horen dat het goed met je gaat. We missen je nog heel erg!
    En wat zijn de foto's leuk!!

    Groetjes,

  • 13 Maart 2012 - 21:18

    Jan En Mieke:

    hoi yvonne,

    2e poging
    onze reactie is schijnbaar niet aangekomen, dus nogmaals;
    we genieten van je verhalen en volgen ze steeds, wat fijn dat je zo goed gewend bent, geniet van de mooie omgeving en de vrije tijd.
    Veel lieve groetjes van Jan en Mieke.

  • 14 Maart 2012 - 17:24

    Andy Hendrikx:

    ha juf yvonne

    wat leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt.
    en bij de burger king niet te veel hamburgers eten he.
    met juf iris gaat het weer wat beter en ze was woensdag even naar ons toe gekomen.meneer jeroen hat een leuk verhaaal maar wel heel lang.
    nu is meneer jos er en die leerd ons leuke liedjes.
    veel plezier nog daar aan de andere kant van de wereld.
    Gr.Andy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 16382

Voorgaande reizen:

22 Februari 2012 - 17 Mei 2012

Sint Maarten 2012

Landen bezocht: