Eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen..

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Haa lieverds!
We zijn nu al 'n beetje gesetteld (of ja, we proberen het). Het tijdsverschil is echt wennen. We hebben op de vreemdste momenten honger of juist geen honger als 't moet. We zijn super moe op gekke momenten. Maar het komt goed, we proberen gewoon Sint Maarten tijd aan te houden. Hier is het 5 uur terug.
De vlucht is super goed gegaan en het is ons meegevallen, zo'n lange reis. De directrice waar we stage gaan lopen stond ons op te wachten, heel lief! Zij heeft voor ons een taxi geregeld naar onze verblijfplaats. Daar aangekomen werden we verrast, onze verblijfplaats is echt top! Doordat de mevrouw (Lilia) de andere kamers niet verhuurd heeft hebben wij nu dus ook een eigen huiskamer en keuken, langwerpig balkon en vierkant balkon. Ons hoor je niet klagen, haha! We hebben even het thuisfront en vriendjes geskypt. Erna bood Lilia aan om ons naar de supermarkt te rijden, erg lief! Want de huurauto hadden we nog niet geregeld. We liepen door de supermarkt en bij alles was ik verbaasd, zo duur! De kassamiepen stonden versteld! Maar een aantal belangrijke spulletjes gehaald en we waren al 80 dollar kwijt! Dan kom je bij de kassa en worden je boodschappen netjes ingepakt in tasjes en naar de auto gebracht en ingeladen. Deze jongen is dan al tevreden met 1 dollar. Lilia reed ons netjes weer naar huis en onderweg nog een internationaal stopcontact gehaald, hadden we niet aan gedacht, slimpies! Toen we thuiskwamen waren we alledrie echt op. Gauw gedoucht en rond 9 uur lag ik al te slapen.
Donderdag was ik dan ook wel erg vroeg wakker vooral door het tijdsverschil maar ook door 'n lieve haan die meent onze wekker te moeten spelen. Weer eventjes met het thuisfront geskypt en gemailt met Rick want ik had toch wel m'n moeilijke momenten! Toen zijn we in de auto gestapt. Normaal niets geks aan zou je zeggen. Maar nu stapte we zonder ervan op de hoogte te zijn in een automaat. Yamie ging stoer achter het stuur en met de weinige kennis die ik ervan heb zijn we ook nog bij het strand van Philipsburg aangekomen, haha! Hier in het verkeer zijn geen regels. Als je de weg op wilt moet je hopen op een aardige bestuurder of je er gewoon opgooien. Toeteren is bedanken, tegenovergestelde van Nederland want daar mag je niet toeteren! Verkeersborden zien we hier amper en als ze er zijn, trekt niemand zich hier iets van aan! Er is een grote weg waar iedereen dus overheen rijdt en dus steeds file. Yamie was dan ook zo aardig om eventjes een auto door te laten gaan, er vlogen 5 auto's achteraan, haha! Toen stonden wij weer stil..Gisteren hebben we een lekker dagje op het strand gelegen en meteen kennis gemaakt met een aantal locals. Ze zagen ons aan voor crew op de grote cruise schepen, prima indruk gemaakt dacht ik zo! Op de terugweg kwamen we nog een hele stoet tegen. Eerst een politieagent op motor, toen allerlei auto's met alarmlichten, een lijkwagen, limosine, motorclub en afsluitend weer een motoragent. Beetje vreemd want we hebben geen idee wat dit te betekenen had. 's Avonds heb ik voor ons alledrie lekker spaghetti gemaakt, heerlijk! En 's avonds werden vroeg de oogjes alweer zwaar en zijn we op tijd gaan slapen.
Vrijdagmorgen (vandaag) was ik dan alweer om 05.45 klaar om uit bed te springen. Helaas was dit wel erg vroeg en ben ik nog blijven liggen. Rond 8.00 uur zijn Yamie en ik opgestaan en hebben we een lekker ontbijtje gemaakt met een gekookt ei, wat een luxe.
Rond 11.00 uur zijn we naar de Sister Regina School gegaan om kennis te maken. De route was onbekend maar eigenlijk waren we er vrij snel, half uurtje rijden. De school, de leerkrachten en de manier van werken op dat moment gaf ons een goede indruk waardoor we ook een goed gevoel hebben hierover. Wij hebben er zin in. Aanstaande maandag starten we. Alledrie in een verschillende groep. De verdeling mogen we zelf maken, we kunnen kiezen uit groep 1/2, groep 3 en groep 6. Dit moeten we nog afspreken. Na de kennismaking zijn we nog naar een strandtentje gegaan op advies van Ria. Dit strandtentje heet Karakter en ligt tussen de landingsbaan en de zee in. Heerlijk vertoeven hier. Na een korte regenbui hebben we weer lekker kunnen zonnen.
Nu gaan we nog lekker genieten van het weekend voordat we maandag starten met onze stage. Maar hier hebben we wel erg veel zin in.

Hier nog een link met allemaal foto's:

Groetjes daar aan iedereen!!

Liefs!

• 25 Februari 2012 - 01:16

Fenna:

Klinkt allemaal super Yvonne! Ik ben natuurlijk wel zwaar beledigd dat je al met Rick geskyped hebt en ik nog niks van je moeilijke momentjes had gehoord! Hier heb je in ieder geval niks gemist..ik kom net van chris af en ga nu snel je foto's bekijken! Xx

• 25 Februari 2012 - 06:28

Moniek:

Ahh heerlijk allemaol zeg, auk die foto's waor op te zeen is det t weer daor toch echt stukken beter is den bee os:D Ik ben jaloers huur!
    xx

• 25 Februari 2012 - 09:42

Karin:

Ooohhhh..... Auk ik bin jaloers! Zon, zee, strand, cocktails... Heerlijk! 6 oor opstaon herkin k nog van curaçao. Det is gewoen zoe. Handdoekje pakke, bikini aan en f naor t strand! Haha! Veur volgende waek eind k og bijl vuul plezeer en succes met de start met stage! K laes de volgende avonturen wal weer! Geneet ervan! Leefs karin

• 25 Februari 2012 - 10:11

Schoonzusj&schoonmam:

haa yvonne.
    fijn det ge t toch leuk heb doar, maar det is neet normaal wat det doar kost in de supermert:O
    achjaa alsse t maar leuk vinds.
    Weej misse dig noow oak al allemoal & veural dien lieve vriendje(dea noow nog leet te pitte)
    achja loat ma uns wat weitte dan kenne we skype& wat is dien email adres??
    geniet van dit weekend & HIEELL veul succes met ugge stage's doar.
    Dieke knoevel van de familie Testroote(L)

• 25 Februari 2012 - 10:25

Shari:

Oww Yvonneke..
    Wat zuut t dr good oet daor op dien foto's. Ik had gister auk al un moeilijk moment. Ik had un vraog euver hoeswerk en had dig bijna gebelt en toen realiseerde ik desse dig nimmer thoes bis. Maar geniet daor van en we daon binnekort wel skypen!!
    xxx

• 25 Februari 2012 - 14:35

Paul:

Leuk geschreven Yvonne. Je merkt maar weer hoe fijn het is dat jullie met 3 samen zijn ;). Succes en we skypen zsm een keertje.

Gr x

• 25 Februari 2012 - 14:47

Trudy En Hay:

Ha Von,

Had wel een beetje gelijk he dat je last hebt van een jetleg, tijdverschil, warmte en nog meer. Meestal is dat weer snel voorbij en begint `t echte avontuur. Voor maandag veel succes met de kids op school en genieten hoor !!!!

Groetjes,

Hay en Trudy

• 25 Februari 2012 - 20:05

Brigitte:

Leuk Yvonne, wat je allemaal meemaakt, maar het echte werk moet nog beginnen. Geniet er lekker van. De maanden zullen wel omvliegen. We blijven je volgen,ben benieuwd...........!!!!!
    Groetjes van Ger en Brigitte

• 25 Februari 2012 - 22:13

Vincie:

Klinkt allemaal goed. Wat fijn dat de reis zo goed is verlopen en jullie zo'n prettig ontvangst hebben gehad. Ik hoop dat jullie snel wennen. Geniet ervan en veel succes morgen op stage. Ben benieuwd naar al jullie verhalen!
    Greetz

• 26 Februari 2012 - 11:58

Jennifer:

Erg leuk um dien ierste verhoale te leaze en de ierste foto's te zeen. Moeilijke momenten zien der altied wel un kier. Hoapelijk kriegt ge snel een Sint Maarten ritme. Succes de ierste stagedaag!

• 26 Februari 2012 - 16:43

Riet:

Yvonne,
    Je hebt er een heel verhaal van gemaakt en dan ben je nog maar enkele daagjes weg.. Fijn dat de reis lekker is verlopen en dat je ginds allemaal van die lieve mensen tegenkomt. Heel lief zelfs, lees ik steeds. Dat je op de vreemdste momenten honger hebt is niet zo raar. Probeer op die momenten die honger maar te negeren en als je dan geen honger hebt op de momenten dat het wel zou moeten, nou dan eet je dan ook maar niets. Ha,ha.
    Als je in de supermarkt belangrijke spulletjes koopt, dan weet je als kassamiep toch wel dat je dat niet voor niets krijgt. Hoe zit het trouwens met die dollars ginds, zijn die niet wat minder waard dan onze euro ? Heeft Rick al laten weten of hij ook moeilijke momenten heeft of is hij zo stoer dat hij daar zich niet over uitlaat ?
    Voor morgen, maandag, als de stage van start gaat wensen we je heel veel succes. Kijk maar goed uit in dat drukke verkeer ( had ik trouwens niet verwacht ), pas goed op, doe goed je best enz., enz. allemaal van die goed bedoelde adviezen. Denk ook een beejte aan de achterblijvers hier.
    Groetjes. Riet en Cas.

• 26 Februari 2012 - 16:44

Riet:

Yvonne,
    Groetjes. Riet en Cas.

• 27 Februari 2012 - 09:07

Monique:

lieve meid,pap en ik wensen je heel veel succes op je eerste stagedag.Wat zal dat een energie kosten al die nieuwe indrukken,maar toch ook heel spannend.Fijne dag en we horen weer van je liefs pa enma

• 27 Februari 2012 - 12:28

Lynn:

hoi juf yvon
    het is hier hil saai zonder jou.
    ik heb de waterpoken(vervelent).
    en hoe is het met jou.

groetjes

LYNN

• 27 Februari 2012 - 16:59

Paula:

hoi yvon, en al een beetje gewend...leuke fotos, vandaag de eerste werkdag ben benieuwd hoe dit is gegaan, ik wens je veel succes en geniet ervan, groetjes jan en paula en eine poot van gucci

• 27 Februari 2012 - 17:51

Bregje:

Vul hier je reactie in...

• 27 Februari 2012 - 18:03

Bregje:

sorry dat ik net een lege reactie heb gegeven ik wist niet hoe het moest!
    nu mijn echte reactie...

ik vind het heel jammer dat je een
    paar maanden weg bent.

ik mis je heel erg.
    het gaat hier heel erg goed.

gr. bregje

• 27 Februari 2012 - 18:39

Melissa:

heb je nu al een Ferrari gezien.ik hier wel.en ik heb ook al een beetje op papier gekregen over een Ferrari.
    groetjes Melissa

• 28 Februari 2012 - 08:31

Anouk:

hoi juf Yvonne
    hoe is het met jou
    het is hel saai zonder jou
    ik mis je heel erg
    heb je het boek al gelezen
    met skieen ben ik derde plaats geworden

gr anouk

• 28 Februari 2012 - 11:24

Nadia:

Heey, Is het leuk daar?

Groetjes Nadia.

• 28 Februari 2012 - 11:28

Nadia:

Haa, ik wou nog zeggen dat
    het is heel saai is zonder jou.
    En wij hebben een nieuwe
    stagiaire. Voor 3 weken,
    En verder is alles goed met ons.

• 28 Februari 2012 - 11:58

De Hele Klas 5/6:

hoi hoe gaat het in st maarten?
    we missen je in de klas.
    nu is er een andere stagiaire in de klas.
    ze heet juf leonie
    groetjes groep 5/6

• 28 Februari 2012 - 14:09

Iris Mouwens:

Hoi Yvonne,

Fijn te lezen dat alles goed is gegaan. En vooral dat je een leuke plek hebt gevonden om te vertroeven. Genieten in luxe dus! De kinderen zullen binnekort een voor een wel een berichtje sturen! Ik ben benieuwd naar de stage verhalen.

Gr Iris

• 29 Februari 2012 - 19:57

Noortje:

Yvonne! Heb vandaag pas dien verhaal ontdekt. Wat relaxe zeg! Appartement zuut der moei oet en ut weer al hielemoal! Dasse un lekker kleurtje meugs kriege:)

xx