Stage is begonnen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu Stage is begonnen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvonne Janssen - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen..

Door: yfkesxm

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Ha lieverds!

Bedankt voor alle reacties, super! Ook mijn lieve klas van de Schalm wil ik bedanken, ik vind het ontzettend leuk dat jullie mij ook echt volgen! Dus bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Het is alweer behoorlijk terug denken hoor wat we alweer allemaal meegemaakt hebben. En ik zal de helft wel weer vergeten in mijn verhaaltje maar ik ga mijn best doen.

Bij het vorige verhaaltje was het vrijdags. Zaterdag en zondag hebben we genoten van het weekend. Zaterdags hebben we op het strand gelegen en echt lekker niks gedaan. Zondags zijn we naar het vliegtuigenstrand gegaan. Hier komen de vliegtuigen allemaal aan. Je hebt de zee met het strand, meteen daar achter aan een smalle weg en dan al de landingsbaan. Dus je kunt je wel voorstellen hoe laag de vliegtuigen overvliegen op het strand. Hier hebben we ook filmpjes en foto's van gemaakt. Na de landing van een groot KLM vliegtuig zijn we weer met ons autootje vertrokken. Ik had wel zin om het eiland nog eens wat beter te verkennen en dus zijn we gewoon wat rond gaan touren. Zolang je hier maar op de grote weg blijft is er niets moeilijks aan en kom je altijd wel weer thuis. We zijn uiteindelijk in het Franse gedeelte bij Marigot uitgekomen. Dit was erg leuk om hier wat rond te lopen. Maar het was erg warm. Toen zijn we weer terug gereden en nog lekkere op een (voor ons nieuw) klein strandje gaan liggen. En natuurlijk zijn we op tijd naar bed gegaan omdat we maandag vroeg op moesten voor onze start van de stage.
Maandag ging de wekker dus om 05.30 uur. Om 06.15 zaten we in de auto op weg naar stage en echt iedereen hier op het eiland is rond die tijd al op en is het al druk met auto's, taxi's en de echte schoolbussen. De schoolbussen halen alle kinderen op en stoppen bij alle scholen hier op het eiland. Er rijden er heel veel van rond op dat tijdstip. Rond 06.45 waren we al op stage terwijl we om 7.00 uur verwacht werden. Meteen besloten om de volgende dag later aan te rijden. Vooral toen we merkten dat iedereen echt pas rond 7.00 uur of nog later aankomt.
Mijn eerste stage dag was echt behoorlijk indrukwekkend. Ik heb een leuke mentor waar ik stage bij mag lopen. Zij werkt al 3 jaren hier en komt uit België. Maar doordat ze al langer hier woont spreekt ze met een Belgisch/Antilliaans accent, vind ik. Ik kan heel veel van haar leren hoe ze omgaat met de leerlingen en hoe ze lesgeeft volgens het EGO. Groep 6 waar ik stage bij loop is een pittige groep en ik herken er veel van mijn ervaringen in het speciaal onderwijs op de vijverhof. Dus ik voel me goed op stage en vind het echt heel leuk. Het team is erg open en betrekken ons goed overal bij.
Dinsdag had ik meteen een fieldtrip naar het Franse gedeelte. Daar was een bijeenkomst van een schrijfster en haar boek hebben de leerlingen de afgelopen weken gelezen. De bijeenkomst was in het Frans en Engels en dit is voor de leerlingen goed te volgen omdat de leerlingen eigenlijk Engels spreken. In de klas spreken ze ook eigenlijk alleen maar Engels en ik MOET in het Nederlands terug spreken. Dit is lastig en behoorlijk schakelen. Sommige hebben echt moeite in het Nederlands en spreken dit slecht maar de meeste kunnen wel in het Nederlands zich verwoorden maar voelen zich gemakkelijker bij het Engels.
Woensdag hadden we weer een gewone lesdag. De leerlingen werken volgens een contractbrief en de meeste zijn hierin heel zelfstandig!! Dit vind ik heel erg knap. Maar wat betreft het gedrag en waarden en normen is het helemaal het tegenovergestelde van Nederland. De leerlingen krijgen van een vakdocent Engels en ik ga dan leerlingen uit groep 7 of 8 extra begeleiden.
Al met al is het een pittige stage en wordt het flink aanpakken. Ik heb de kinderen hier al verteld over mijn lieve klas in Steyl en zij willen binnenkort foto's zien van de leerlingen en de school. Dus dat heb ik ze ook beloofd om te doen.
Verder zijn we maandag na stage nog even op het strand gaan liggen maar het was best bewolkt. Dus na een uurtje hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar huis gegaan. Lopend naar onze auto kwamen we een leguaan tegen, dat heb ik geweten. Lisanne schreeuwde het uit en greep mij vast waardoor ik weer ontzettend schrok. De 'locals' lachten ons uit! Thuis gekomen en na het eten ging ik mij douchen. Bij het uitspoelen van mij haren stond ik oog in oog met een salamander in de douche, ieuw! Ik weet niet hoe snel ik me gedoucht heb, zo bang was ik! Lisanne was zo bang dat ze in de woonkamer bleef en zich niet verroerde. Yamie en ik hebben uiteindelijk een uur gedaan om het beestje weg te halen uit het huis. Geweldig om te zien hoe creatief we waren en Yamie was vastberaden het beestje in leven te houden. Uiteindelijk heeft het beestje het helaas niet overleefd.
Nu ik dit verhaaltje aan het typen is, is het bij ons donderdagmorgen. De overbuurman is met groot geweld twee kippen aan het doden. Ik wil het natuurlijk zien maar wordt er super misselijk van en vindt het maar vies en hij kijkt me alleen maar boos aan omdat hij natuurlijk ziet hoe ik er van walg!

Hopelijk is het verhaal een beetje te lezen want ik spring van de hak op de tak.
De foto's op de laptop zetten en in mijn album plaatsen duurt ontzettend lang helaas en daarom zet ik er niet teveel foto's op!

Link foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=BLOY4QLY

(Link helemaal kopiëren en plakken in adresbalk)
Nu ga ik lekker genieten van mijn vrije dagje en op naar het strand.
Let goed op jezelf daar in Nederland! Veel liefs!!

Nog speciaal voor de lieve kinderen van groep 5/6 van de Schalm:
Melissa ik heb hier alles behalve Ferrarri's ontdekt, haha! Voor de rest heb ik wel foto's gemaakt van de klas, de leerlingen en de school zoals ik beloofd had om te doen. Het boekje van jullie was erg leuk om te lezen in het vliegtuig! Dankjewel!!

  • 01 Maart 2012 - 13:36

    Rianne Van Betteray:

    Ha Yvonne,

    Het klinkt allemaal als 1 groot avontuur! Super man..! Geniet er van! Tof dat je zo'n pittige klas hebt, zal wel een hele uitdaging zijn!

    Veel plezier!

    Rianne

  • 01 Maart 2012 - 14:12

    Paulien:

    Ha Yvonne,

    Klinkt super allemaal! Succes op stage en geniet ervan!
    Helaas moeten we je vrijdag bij de eetclub missen ;), we zullen een wijntje op je drinken!

    Liefs xx Paulien

  • 01 Maart 2012 - 15:12

    ELke:

    Haaa Yvonne,

    Wat geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Oooh dan krijg ik natuurlijk zin om ook in de zon aan het strand te gaan liggen.. Zo te lezen heb je jouw plekje wel gevonden, fijn! Wij missen jou hier op school natuurlijk heel erg.. Ook mijn kids missen je ;)
    Ga er lekker van genieten en blijf vooral je verhalen zo voortzetten.. Ik vind het leuk om te lezen wat je mee maakt...
    Geniet meid!

    Liefs Elke

    (En natuurlijk ook de lieve groetjes van 5/6a)

  • 01 Maart 2012 - 16:09

    Charlotte:

    Hee Von,

    Wat een belevenissen al allemaal!!
    Klinkt allemaal super leuk,
    wilde net je foto's bekijken maar mijnalbum ligt er uit ofzo.. naja probeer het strakjes nog wel ;)

    Succes met je stageklasje en veel plezier, weer bijna weekend haha!
    x
    Lot

  • 01 Maart 2012 - 20:59

    Anouk:

    Fijn detse t zoe nao dien zin heas.. Vuul succes en geniet!! En zoeals Pau al zeat, we zulle n wienke op dich drinke morge bee de eetclub! ;)
    Liefs oet Baolder! xx

  • 01 Maart 2012 - 22:45

    Anneke:

    Ha Yvonne,

    Leuk om een beetje mee te lezen/leven hoe het je daar zo ver weg vergaat. Ik wens je heel veel succes en plezier!
    Gr. Anneke van Lier

  • 02 Maart 2012 - 08:26

    Vera Staaks:

    Ha Yvonne! Wat leuk om je ervaringen te lezen. Fijn dat de stage je goed bevalt. Geniet geniet geniet van alles! x Vera

  • 02 Maart 2012 - 12:36

    Melissa En Jesse :

    hey juffie yvonne!
    hoe gaat ie ?
    kennnen ze daar harry potter?
    en dat van die ferarri is niet grappig. trouwens ik maak geen begrijpendlees tekst maar een spreekbeurt over de ferarri's
    die buurman is echt vet dat hij kippen vermoord!
    alleen zielig voor de kippen.
    we moeten van groep 5\6 de groetjes doen .houdoe!

  • 02 Maart 2012 - 14:28

    Nadia:

    Haha, bedankt dat je foto's hebt gemaakt van de kinderen en van de klas. En bij ons gaat het ook heel goed. En ik vind de klas heel erg leuk! :)

    Groetjes, Nadia.

  • 02 Maart 2012 - 14:32

    Nadia:

    Die foto in de klas, vindt ik heel grappig. Omdat die stoelen bij de tafels zijn.

  • 02 Maart 2012 - 15:39

    Jur:

    is het tijdsverschil vervelend.

  • 03 Maart 2012 - 18:03

    Bibi:

    Hallo juf yvonne hoe gaat het met je
    met mei gaat het goed
    ik hoop dat je het heel leuk vind in
    sintmaarten groetjes bibi

  • 04 Maart 2012 - 09:40

    Noortje:

    Heej Yvonne!

    Leuk verhaal. Zal wel aanpoate weare met dea groep door! Huurde al van Fenna dat ze redelijk vrek ware;) Maar det kins dich wel aan! Succes!

    xx

  • 04 Maart 2012 - 12:03

    Thana:

    Super om te lezen!!! Echt zoooo herkenbaar hihi!
    Volgens mij heb jij de groep die ik ook heb gehad in groep 4... zoals ik zag op de fotot's, grappig!

    Liefs, Thana

  • 04 Maart 2012 - 21:05

    Frans En Riek :

    yvonne we hebben je belevenissen gelezen Lijkt me spannend zo lange tijd van huis zijn. Hopelijk zijn de kinderen een beetje lief voor jou daar in dat hete land.Het ga je goed en we volgen je berichten.
    groetjes frans en riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvonne

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 16385

Voorgaande reizen:

22 Februari 2012 - 17 Mei 2012

Sint Maarten 2012

Landen bezocht: